Zakaj vsak dan vstanem in delam za šolo?

Sama se skoraj nikoli ne vprašam, zakaj vsak dan vstanem in delam za šolo. Zdi se mi zelo samoumevno, da to počnem. Moji starši so tako počeli in sestra tudi. Zjutraj vstanem in grem v šolo, ko pridem domov ponovno delam za šolo in za vsem tem stojijo moje potrebe in motivacija.


Motivational quotes // Back to school on We Heart It

Psihologija motivacije se ukvarja z vprašanjem, kaj nas pripravi do tega, da nekaj naredimo ali pa ne. Motivacija so vsi procesi spodbujanja, vzdrževanja in usmerjanja telesnih in duševnih dejavnosti, zato da bi uresničili določen cilj. Zajema potrebe, motive, želje, cilje, vrednote, ideale, interese in voljo. Naše potrebe nas spodbujajo in ženejo v vedenje. Potreba pa je stanje ravnovesja v organizmu, ki ga povzroči pomanjkanje oziroma presežek snovi v telesu ali informacij v duševnosti.

 

Na vprašanje zakaj vsak dan vstanem in delam za šolo, bi si lahko odgovorili s tem, ker imamo potrebo po znanju, izobrazbi in zato nas že samo dve potrebi ženeta v to, da ju zadovoljimo.  V našem primeru, da redno obiskujemo izobraževalne ustanove. Glede na naše ideale vrednote in želje izbiramo cilje, ki jih želimo doseči in domnevamo, da bodo zadovoljili potrebe. Potreba se usmeri k cilju in nastane motiv, ki pa je doživeta potreba usmerjena k cilju, od katerega pričakujemo, da bomo z njegovo uresničitvijo zadovoljili tudi potrebo. Primer:  imam  potrebo po znanju, sem vedoželjna, moj občutek je'' premalo znanja'', zato je moj cilj učenje in motiv, izobraževalne ustanove. Motivi so vsi tisti notranji dejavniki, ki spodbujajo in usmerjajo človekovo vedenje pa tudi zaznavanje, učenje in mišljenje.  Sama vsak dan hodim v šolo in se izobražujem zato, da se bom v življenju ukvarjala z nečem kar me veseli in ker je moja potreba znanje in splošna razgledanost. Potrebo po znanju, razumevanju, vedoželjnosti, radovednosti in raziskovanju uvrščamo v hierarhijo potreb po Maslowu. Te so kognitivne in najdemo jih višje v hierarhiji.  Izobrazba in znanje nam omogočata osebnostno rast in to pomeni, da pozitivno razvijamo sami sebe.  Vsak dan se naučimo nekaj novega. Ne samo v izobraževalnih ustanovah, kjer nam učitelji predajajo znanje, vendar tudi v življenju. Živimo danes v tem trenutku in se odločamo, kaj bi bilo za nas bolje in kakšne so naše potrebe, ki nam ustrezajo. Vsak dan znova iščemo svoje nove cilje in jih dosegamo,  zato ima vsak človek svoje potrebe. Tako se tudi razlikujejo odgovori na vprašanje, zakaj vsak dan vstanem in delam za šolo. Nekateri so v to prisiljeni, nekaterim pa se (srednja) šola pravzaprav ne zdi pomembna, ker verjamejo v to, da že imajo vso potrebno znanje, nekateri pa delajo za šolo, ker je to njihova potreba in smernica za življenje, ki si ga bodo ustvarili  v prihodnosti.

Zdi se mi, da je to vprašanje odvisno od vsakega posameznika, vendar večina bi odgovorila: zato, ker imam potrebo po znanju in ker je učenje potrebno za življenje. Vsekakor pa imamo vsi motive in cilje ne glede na to, kako smo si različni.

 Maya Angelou pa je nekoč dejala '' I've learned that I still have a lot to learn''.

 

Nika Juvan, 3.g

 

Kompare, A., Stražišar, M.,  Dogša, I., Vec, T., Curk, J .(2009). Uvod v psihologijo. Ljubljana: DZS

Kompare, A., Stražišar, M.,  Dogša, I., Vec, T., Curk, J .(2009). Motivacija. V.M. Kapus. Uvod v psihologijo (97 – 108). Ljubljana: DZS

https://www.goodreads.com/quotes/219565-i-ve-learned-that-i-still-have-a-lot-to-learn

Komentarji