Motiviranje zaposlenih v
podjetju je eden od ključev za poslovni uspeh, zato bi morala biti motivacija na delovnem mestu bistven del razvojnega
načrta.
Motivacija se nanaša na sile znotraj ali zunaj osebe, ki sprožijo navdušenje za neko dejavnost in pomagajo pri tem vztrajati. Motivirano vedenje je posledica delovanja motivacijskega procesa, ki vpliva na uspešnost posameznika in organizacije. Motivacija zaposlenih vpliva na produktivnost zato je naloga šefa, da usmeri motivacijo k doseganju ciljev.
Z ustreznimi strategijami lahko v podjetju dosežemo večjo produktivnost in učinkovitost, pa tudi motiviramo zaposlene k izboljšanju njihovih spretnosti in sposobnosti. Pri oblikovanju strategije in sistema nagrad se uporabljajo različni pristopi.
Zaslužek in dodatki k plači: Zaposleni sami običajno pravijo, da je najboljša motivacija zaposlenih plačilo. Kot motivacija na delovnem mestu lahko služijo najrazličnejši dodatki k plači, ki se nanašajo na delovno uspešnost, ti pa so lahko v finančni ali drugi obliki
Občutek pripadnosti podjetju: Skrb za vzbujanje pripadnosti podjetju je nekaj, kar lahko gradimo na več področjih. Motiviranje zaposlenih je vedno uspešno, če ti čutijo do podjetja odgovornost in si tudi sami želijo njegovega uspeha. Pri tem je pomembno, da ves čas skrbimo za ugled podjetja, kjer ni bistven le vodstveni kader, temveč tudi vsi drugi zaposleni. O podjetju je potrebno širiti dobro mnenje, zadržati notranje spore zase oziroma se izogibati opravljanju, skrbeti za povezanost z lokalnim okoljem in vanj vlagati. Nenazadnje imajo od tega korist tudi zaposleni, če sami ali njihovi družinski člani sodelujejo v različnih društvih, kjer podjetje pomaga pri delovanju.
Druženje: Večkrat letno omogočite zaposlenim sproščeno druženje, ki skrbi za tako imenovani teambuilding. Pripadnost in povezanost se lahko ustvarita na izletu, na druženju ob športnih aktivnostih, pogostitvi ob izteku leta in podobno.
Bonitete: Zaposlenim se priskrbijo popusti za določene aktivnosti, za določene nakupe, karte za kopanje, smučanje in podobno.
Komunikacija znotraj organizacije: V vsakem podjetju je vzpostavljena hierarhija, ki sicer mora temeljiti na medosebnem spoštovanju, vendar pa mora komunikacija včasih potekati tudi povsem prijateljsko. Če se sprašujete, kako motivirati zaposlene, je najbolje, da se odpravite do njih in jih povprašate o njihovih željah, težavah, tudi po osebnem življenju. Najslabša sta za motiviranje zaposlenih aroganca ali vzvišenost voditelja.
Prilagoljivost: Motivacija zaposlenih bo višja, če bodo ob dobrem delu vedeli, da se ni potrebno zgolj njim prilagajati podjetju, temveč se lahko tudi podjetje prilagaja zaposlenim. Fleksibilen delovni čas, občasno delo od doma in podobne rešitve lahko zaposlenim pomagajo, da delo opravijo z veseljem, predvsem pa se mu ne izogibajo, ne hodijo za vsako malenkost na bolniško, ne naredijo zgolj obveznega minimuma.
Spodbujevanje kreativnosti: V marsikaterem podjetju se posamezniki na nižjih delovnih mestih domislijo rešitev, ki so lahko boljše od tistih, ki jih predlaga vodstvo. Prisluhnite jim in z veseljem sprejmite predloge ter o njih razmislite. To je dobro za razvoj podjetja, prav tako pa za vzdušje in zadovoljstvo v podjetju.
Zanimanje za karierno pot zaposlenega: Zaposleni, ki menijo, da je njihovim nadrejenim resnično mar za to, kako se odvija njihova kariera, se bodo počutili bolj cenjene.
Vsako podjetje bi si moralo prizadevati uporabo zgoraj naštetih metod za motiviranje zaposlenih.
Gašper Kvenderc 3.e
Viri:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Motiviranje_zaposlenih
https://www.fos-unm.si/media/pdf/ruo_2014_03.pdf#page=27
https://motiviran.si/motivacija-zaposlenih/
https://mladipodjetnik.si/novice-in-dogodki/novice/kako-motivirati-zaposlene
Komentarji
Objavite komentar