Motivacija dijaka v šoli

Motivacija je psihološki element, ki spodbuja organizem, da ravna v skladu s svojimi cilji, željami, potrebami in notranjo kontrolo. Nanjo lahko gledamo kot na nekakšno silo, ki nas žene k nekemu cilju. Je prvi korak k uspehu na marsikaterem področju. Pojem motivacija v bistvu pomeni nek notranji proces, ki te stalno spodbuja k doseganju določenega cilja, bodisi nekega ciljnega objekta, ali pa usmerjenega vedenja. V tem članku se bom osredotočil na ekstrinzično motivacijo dijakov pri izdelovanju srednje šole oz. gimnazije.


Motivational Questioning in the Classroom: How to Sell Students on ...


Po prehodu iz osnovnih v srednje šole se velikokrat mladostniki znajdejo v položaju, ko izgubijo nekaj ali celo vso motivacijo za učenje, saj se jim s prehodom odpre zelo veliko vrat v svet kakršnega do sedaj skoraj niso poznali. Ta tip motivacije se imenuje učna motivacija.

Barica Marentič Požarnik, slovenska pedagoška psihologinja, redna univerzitetna profesorica za pedagoško psihologijo, učno motivacijo opredeli kot »skupni pojem za vse vrste motivacij v učni situaciji, ki obsega vse kar daje pobude za učenje, ga usmerja, mu določa intenzivnost, trajanje in kakovost.« Več kot 50% učne motivacije pa dijak pridobi s strani profesorja. Učitelj si more zastaviti dva pomembna cilja. Prvi je da ustvari stanje motiviranosti za učenje, da učence produktivno vključi v delo v razredu. Drugi cilj pa je, da pri učencih razvije vrlino motiviranosti za učenje, da bi se bili sposobni samostojno učiti vse življenje.

Poleg pomoči s strani profesorjev je optimalno, da je dijak deležen pomoči tudi doma. Starši ali skrbniki, ki se svojemu otroku ne posvečajo in mu ne nudijo pomoči pri motiviranju, ne ravnajo prav, še posebej če ima dijak že težave z motivacijo. Za učenje je potrebna tudi visoka raven zanimanja, ker je le to pomembno, da pri dijaku do učenja sploh pride. Za dijakovo prizadevnost so zelo pomembne njegove izobrazbene ter poklicne težnje. Pomembno je kakšen nivo izobrazbe želi dijak doseči in tudi kakšen poklic želi opravljati v prihodnosti.

Iz osebnih izkušenj lahko povem, da je največji faktor, ki vzpostavi določen nivo motivacije, izvedba ure s strani profesorja. Dijak bo bolj motiviran ob uri profesorja, ki dijake zares želi nekaj naučiti, kot pa ob uri monotonega profesorja, brez želje do učenja. Menim da prav vsak lahko dobi motivacijo za učenje, če se le odloči za pravilni pristop.

Nik Korelec, 3.e

 

Viri:

http://osmmsentjanz.splet.arnes.si/files/2015/02/nacrtovanjeucne.pdf

https://sl.wikipedia.org/wiki/Motivacija

https://www.knjiznica-celje.si/raziskovalne/4200805148.pdf

Komentarji