Kako ADHD vpliva na motivacijo?

Kratica ADHD pomeni primanjkljaj pozornosti in motnja hiperaktivnosti (angl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Po besedah kanadskega zdravnika Gaborja Meteja ta motnja pomeni zastoj v razvoju, a jo lahko odstraniš, povzroči pa jo ena ali več travmatičnih izkušenj v zgodnjem otroštvu.


Trying to study with ADHD – The Kirkwood Call


To motnjo lahko opišemo kot delovanje treh simptomov. Prvi je nesposobnost obvladovanja impulzov. Ti otroci so pogosto agresivni, nenehno govorijo, vpadajo v besedo in se tudi neprimerno obnašajo. Kot pravi kanadski zdravnik pa so takšna dejanja dandanes splošen problem otrok. To posledično vpliva tudi na motivacijo otrok pri učenju. Drugi simptom je fizična hiperaktivnost, kar pomeni, da del možganov, ki opravlja regulacijo fizičnih aktivnosti ne deluje. Otroci ne morejo biti pri miru in imajo motnje spanja.

Sam menim, da ta simptom precej vpliva na otrokovo učenje, saj ne more biti pri miru, ko bi se mogel učiti. Drugi simptom te motnje je nepozornost. Če ima otrok ta simptom se zelo težko osredotoči na snov, ki se jo mora naučiti in tako rekoč nima niti motivacije, da bi se jo naučil. Njegov um hitro odtava kam drugam. Pogosto so odsotni in sanjarijo. Po navadi delo začnejo, vendar ga nikoli ne dokončajo, saj ga hitro opustijo zaradi motenj iz okolice. Otroci z motnjo ADHD so sposobni čutiti samo eno čustvo v danem trenutku. To pomeni, da se otrok ravna po tem enem čustvu in to v njem vzbudi impulz k določenemu dejanju, otrok pa tega impulza ne more obvladovati. To je po besedah zdravnikov čisto normalen pojav v otroštvu, kjer pa ta faza traja od 5. – 7.  leta starosti. V tem času se začne v možganih razvijati prefrontalna skorja, v kateri se mešajo različni občutki in čustva. Takrat postane otrok sposoben čutiti več različnih občutkov hkrati. Ta razvoj z drugimi besedami imenujemo tudi začetek razvoja samoobvladovanja. Skorja, ki se razvija v tej fazi omogoča, da se osredotočimo samo na eno stvar in ignoriramo vse ostalo okoli nas, tega pa otroci s to motnjo niso sposobni. Lahko bi rekli, da je otrok z ADHD obtičal na razvojni stopnji predšolskega otroka. Otroci s to motnjo so zelo občutljivi in lahko bi rekli, da imajo taki otroci nekakšen obrambni mehanizem pred čustvenim stresom.

Pomembno se je zavedati, da je motnja ADHD ozdravljiva. Velikega pomena so skrb za fizično telo, zdrava prehrana, dovolj spanca in telesnega gibanja. Še posebej pomembno pa je razumevanje odraslega človeka, ki otroku izkazuje razumevanje in toplino. Medsebojne interakcije, ki negujejo čustveno stabilnost otroka ustvarjajo pozitivne spremembe v možganih, ki s pomočjo kemikalij, ki se sproščajo, pomagajo občutiti več različnih čustev.

 

Menim, da je takšnemu otroku treba razumno pomagati in ga spodbujati, da bo lahko pridobil potrebno motivacijo za šolske obveznosti in drugo.

 

Luka Marinček, 3. e

 

Komentarji