Ali obleka naredi človeka?

Moda in oblačenje sta del kulture in ju je potrebno obravnavati skupaj z drugimi kulturnimi fenomeni. Obleka, nakit in maske so elementi mode, ki simbolizirajo družbene funkcije, družbene vloge in estetske vrednosti, ki se vežejo na poseben način življenja. Ljudje smo različni, zato se različno odzovemo na okoliščine, imamo različne sloge komunikacije, različno dojemamo druge. Največkrat si posameznik ustvari mnenje sogovornika prav na podlagi njegova videza. Čeprav je osebnost stabilen pojem in jo nikakršna obleka ne more spremeniti je največkrat vtis tisti, ki se spreminja. Velikokrat si ljudje ustvarimo  napačen vtis o človekovi osebnosti ravno zaradi posameznikovih oblačil. Prvi vtis , ki ga naredimo je najbolj pomemben, saj ga je težko spremeniti oz. popraviti. Jasno pa je, da se knjige (ljudi)  ne more pravično soditi po njenih platnicah. Vendar ljudje smo tako naravnani, da že po prvih minutah novega stika o osebi ustvarimo neko mnenje.


Vsak si zasluži drugo priložnost: ta krojač oblači socialno ...


Oblačenje lahko razumemo kot virtualni jezik, s katerim ustvarjamo pomene v vsakdanjem življenju. Največkrat pa nas ravno mnenja drugih najbolj prizadenejo in močno vplivajo na našo samopodobo, ki je prav tako del osebnosti. Zanimivo je, da ravno barve dajejo prikrita sporočila o naših osebnostnih značilnostih. Poleg tega predstavljajo naše trenutno počutje in hkrati vplivajo nanj. Če se v oblačilih dobro počutimo, potem to pomeni, da so postala naravni podaljšek naše osebnosti.


Omenila sem tudi pojem samopodoba, s katero se največkrat ukvarjamo mladostniki, saj takrat pride do velikih fizičnih oz. telesnih sprememb, katere želimo največkrat tudi prekriti. Takrat nam je prvi vtis tudi najbolj pomemben, zato želimo izgledati karseda dobro. Velikokrat smo zatrti s strani družbe, kar močno vpliva na našo samopodobo. Osebnost, kot sem že omenila, se zaradi negativnih učinkov nikoli ne bo spremenila, spremeni pa se lahko naše mišljenje o samemu sebi, ker se želimo okoliščinam in družbi prilagoditi. V tej fazi pogosto nastopi motivacija, katera nas žene da se izboljšamo in dosežemo svoj cilj. Včasih pa nas ravno želje do popolnosti naredijo nepopolne. Slike popolnih podob nas spravijo do skrajnosti zaradi katerih nas ljudje praktično ne prepoznajo več. Trditev, ki jo največkrat slišimo, kako se je naša osebnost spremenila seveda ne drži, drži pa, da se je ( v nekaterih primerih) spremenilo naše mišljenje in morda tudi videz. Drži tudi to, da ljudje presojamo po obliki obraza, podobnosti in si sestavimo nekakšen vtis, komu je ta oseba s katero komuniciramo podobna. Ljudi presojamo tudi glede na simetrijo -  bolj simetrične ocenjujemo kot lepše in bolj zdrave.  Opazimo pa tudi čustveno sinhronost, ki zatrjuje, da ljudje ki doživljajo enaka čustva kot mi, na nas naredijo boljši prvi vtis.

 

Rada bi zaključila s tem da ni pomembno kako človek izgleda in da ga njegov način oblačenja ne bo naredil nič manj pomembnega ali manj privlačnega. Pomembno je, da v življenju, sledimo svojim vrednotam in si zgradimo osebnost katero bomo nosili s ponosom.

 

Petja Rozman, 3. e

 

Viri:

 

https://citymagazine.si/clanek/je-vajino-razmerje-dovolj-trdno-9-vprasanj-ki-vaju-soocijo-z-resnico/

http://dk.fdv.uni-lj.si/dela/Smolej-Urska.PDF

https://www.psihoterapija-ordinacija.si/osebnost-in-odnosi/osebnost/osebnost-in-samopodoba

https://m.planet-lepote.com/psihologija-barv-kaj-barve-ki-jih-nosite-povedo-o-vasi-osebnosti/

https://sasaeinsiedler.si/persolog-disk-analiza-osebnostnega-profila/

 

 

Komentarji